آموزش, دسته‌بندی نشده

نکات مهم در قفسه بندی خرده فروشی فروشگاهی

فروشگاه خرده فروشی
  • قفسه بندی خرده فروشی

    قفسه بندی خرده فروشی یکی از مهمترین ویژگی های طراحی فضای خرده فروشی است. قفسه بندی خرده فروشی عالی می  تواند طراحی چیدمان و همچنین فروش خرده فروشی شما را بهبود بخشد و می تواند محیطی جذاب برای مشتریان شما ایجاد کند. یک قفسه بندی خرده فروشی با برنامه ریزی استراتژیک می تواند مشتریان شما را با محصولات نمایش داده شده درگیر کند و در نهایت فروش را افزایش دهد. با حضور در یک کسب و کار خرده فروشی ، باید کمی در مورد اهمیت قفسه بندی خرده فروشی درک داشته باشید، اما در این مقاله ما چند نکته هوشمندانه را به شما ارائه می دهیم تا از نمایشگر قفسه بندی خود نهایت استفاده را ببرید و کسب و کار خود را به حداکثر برسانید. 

    1-از منطقه در دسترس حداکثر استفاده را ببرید

    اگرچه می‌توانید از تمام فضای دیوار برای نمایش کالا در فروشگاه خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که محصولات “مهم” را در سطح چشم مشتریان قرار دهید. این محصولات ابتدا در حالی که در کنار قفسه قدم می‌زنند، مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد. با این حال، باید اطمینان حاصل کنیدکه تمام کالاهای موجود در فروشگاه شما در سطح قابل دسترسی هستند. مهمترین کالا می تواند محصولات ممتاز با پیشنهادات جذاب یا محصولاتی باشد که می خواهید در اسرع وقت به فروش برسانید.

    2-تجهیز کردن فروشگاه به نمایشگر و تغییر دادن صفحه نمایش

    صرف نظر از اینکه چقدر برای طراحی صفحه نمایش خود یا قفسه بندی مغازه صرف می کنید، اگر به طور منظم آنها را به روز  نکنید، همه نمایشگرها پس از مدتی کسل کننده و خسته کننده به نظر می رسند. شما می توانید برای تعویض مکرر قفسه های فروشگاه خود بدون اتلاف وقت و هزینه زیاد، یک کار انجام دهید، قفسه های خرده فروشی قابل تنظیمی را خریداری کنید که می توانید با توجه به نیاز فروشگاه خود از آن استفاده کنید.

    3-استفاده از واحدهای مستقل

    استفاده از واحدهای مستقل در فروشگاه به شما کمک می کند تا کاربرپسندترین مسیر را ایجاد کنید و همچنین می توانید بیشترین استفاده را از فضای فروشگاه داشته باشید. مسیرها به راحتی مشتریان شما را به سمت محصولاتی سوق می دهند که می خواهید، بیشتر آنها را ببینند و بخرند. استفاده از چنین ابزارهای کمکی به شما کمک می کند تا یک راه اندازی جذاب ایجاد کنید و همچنین فروشگاه شما را منظم و قابل ارائه می کند. علاوه بر این، چنین راه اندازی مشتریان شما را تشویق می کند که زمان بیشتری را در فروشگاه شما بگذرانند و اقلام بیشتری را از فروشگاه خریداری کنند.

    4-فروشگاه خود را شلوغ نکنید

    با این حال، مهم است که یک خرده فروش باید فروشگاه خود را انبار نگه دارد و آن را خالی به نمایش نگذارد. اما زیاده روی در این مورد نیز می تواند نتایج منفی به همراه داشته باشد. فروشگاه های پر موجودی اصلا برای مشتریان جذاب نیستند و فضای پر استرسی را برای مشتریان ایجاد می کنند. مشتریان معمولاً دوست ندارند هنگام خرید زیاد تلاش کنند، آنها می خواهند همه چیز مرتب و به راحتی در دسترس باشد. بهم ریختگی می تواند برعکس آن ها عمل کند و مطمئنا از خرید در چنین مکانی اجتناب می کنند. بنابراین، برای اینکه مشتریان خود را از خرید با شما راضی نگه دارید، نباید بیش از حد موجودی یا کم موجودی فروشگاه خود را حفظ کنید.

    5-چیدمان قفسه فروشگاه

    جذاب کردن قفسه های خرده فروشی برای کسب و کار خرده فروشی شما بسیار مهم است. از قفسه بندی عمودی یا مسدود کننده استفاده کنید زیرا این دو چیدمان برای مشتریان بسیار جذاب هستند. برای جذاب جلوه دادن قفسه خود از تم های رنگی استفاده کنید، از امضای نوآورانه استفاده کنید و مطمئن شوید که قفسه های شما تمام اطلاعاتی مانند قیمت، تخفیف، پیشنهاد و غیره را در اختیار مشتریان مورد نیاز خود قرار می دهند. واحدهای کافی از محصولات را برای پیشنهادهای چند خرید در قفسه نگه دارید و از سوی دیگر، اقلام گران قیمت یا لوکس را باید به مشتریانی که مایل به هزینه بیشتر برای خرید چنین محصولاتی هستند در فضاهای جداگانه به نمایش بگذارید.

    6-بیشتر محصولات مصرفی را در انتهای فروشگاه خود قرار دهید

    قرار دادن اکثر محصولات مصرفی در انتهای فروشگاه باعث می شود مشتری شما در کل فروشگاه شما قدم بزند تا بتواند به آن محصولات دسترسی پیدا کند. پر مصرف ترین محصولات می تواند تخم مرغ، نان، کره، شیر و غیره باشد. اگر این محصولات را در ورودی فروشگاه خود قرار دهید، این احتمال وجود دارد که مشتری شما وارد فروشگاه شود و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کند و مستقیماً برای صدور صورتحساب اقدام کند. به این ترتیب شما فرصتی را از دست خواهید داد که مشتری خود را وادار به قدم زدن در فروشگاه خود کنید و هر گونه خرید آنی را انجام دهید و از طرف دیگر، اگر چنین محصولاتی را در انتها قرار دهید، مطمئنا از هر 10 مشتری 8 مشتری یکی را انتخاب می کنند.

    قفسه فروشگاهی

    7-محصولات فصلی و محصولات با حاشیه کوچکتر را در نزدیکی ورودی فروشگاه خرده فروشی خود قرار دهید

    محصولات فصلی باید در نزدیکی درب ورودی فروشگاه شما قرار داده شوند تا افراد به محض ورود به فروشگاه شما بتوانند به آنهادسترسی پیدا کنند یا در حین انجام صورتحساب، آنها را به صورت ناگهانی خریداری کنند. علاوه بر این، مردم می‌توانند هنگام عبور از فروشگاه شما به آنها نگاهی بیندازند و می‌دانند وقتی چنین چیزی را می‌خواهند به کجا بروند. بهترین نمونه از محصولات فصلی تزئینات در فصل بهار است. مطمئناً تا پایان سال نمی خواهید با این محصولات گیر کنید. آنها را در جلو قرار دهید تا به سرعت برای شما فروخته شوند. و تا فصل بعد دیگر نگران ایمن نگه داشتن آنها نخواهید بود. 

    8-مواد غذایی و کالاهای عمومی را در دو طرف فروشگاه قرار دهید

    این به مشتریان کمک می کند تا بدانند اشیاء در کجای فروشگاه شما قرار دارند. اگر محصولات مختلف بیشتری را می فروشید که محدوده آنها بیش از 10 است، می توانید برنامه ریزی کنید تا فروشگاه خود را از نظر بخش یا بخش سازماندهی کنید.

    این به مشتریان شما کمک می کند تا به راحتی کالا را بدون گم شدن و اذیت شدن پیدا کنند.

    9-مشتریان عادت دارند پس از ورود به فروشگاه به سمت راست بپیچند

    طبق یک مطالعه، ثابت شده است که اکثر مشتریان پس از ورود به فروشگاه عادت دارند به سمت راست بپیچند. بنابراین، به عنوان صاحب فروشگاه خرده فروشی، می توانید از این برای قرار دادن بیشتر اقلام اصلی در آنجا استفاده کنید. مطمئن شوید که حاشیه بالا و بیشتر اقلام مصرفی را در آنجا قرار دهید. بخشی از فروشگاه او به عنوان “دیوار قدرت” یک فروشگاه نیز شناخته می شود. اقلامی را قرار دهید که جذاب‌تر هستند و باعث می‌شوند مشتری خود را به آن‌ها تبدیل کند.

    10-کالاهای سرقتی را در انتهای فروشگاه نگه ندارید

    پشت فروشگاه شما که پنهان ترین قسمت است، فرصت هایی را برای مشتریان فراهم می کند تا سرقت کنند. بنابراین، محصولات سرقتی مانند لوازم جانبی مو، لوازم آرایشی و بهداشتی را در نزدیکی صندوق فروش قرار دهید تا بتوانید آنها را زیر نظر داشته باشید و مردم اقدام به سرقت آنها نکنند.با نصب دوربین های مداربسته کافی در قسمت پشت، مطمئن شوید که دید واضحی از قسمت پشت داشته باشید.

    فروشگاه خرده فروشی

    شرکت تحکیم سازان پاکا قفسه هرآنچه در فروشگاه خود را نیاز داشته باشید تامین و تولید میکند که شامل قفسه راک، قفسه فروشگاهی ، یخچال پرده هوا و…میباشد شما میتوانید با مراجه به سایت و ورود به قسمت محصولات تمامی محصولات را مشاهده نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *